Alla inlägg den 14 december 2016

Av Tobias Bergqvist - 14 december 2016 15:17

Nu börjar det vankas mot jul igen och det fattas snö, jag har alltid blivit lite grinig på vintern på grund av den men nu saknar jag den faktiskt. Att vara barn idag utan alla högar att kunna bygga snögrottor i kan inte vara så roligt, men idag är det mobiltelefoner som gäller för väldigt många vuxna, barn och tonåringar ändå. Det är en skrämmande utveckling av samhället nu, det sociala samspelet håller på att dö ut. Det är viktigare att kolla sociala medier än att umgås fysiskt med vänner idag, påstår inte att alla är fast i det på det sättet men väldigt många iaf. Jag har stängt ner min Facebook nu för att börja leva som vanligt igen, ska i ärlighetens namn säga att jag inte saknar sidan alls, folk söker bekräftelse och uppmärksamhet med alla sina statusar, bilder då det ska läggas upp hela tiden. Jag vet inte om det är jag som är tråkig men kan inte se nöjet av att se vad andra gör, ska äta eller vart de ska åka varje dag och minut. Facebook ger mig dålig hälsa och dålig energi, så för mig var valet enkelt efter att jag insåg det :). Försöker att umgås med vänner som förr nu istället jag, men har dock inte så många vänner i Sundsvall tyvärr. 2017 så funderar jag iallafall på att flytta till någonting bättre, jag vill finna kärleken och en stad att trivas i varje dag. Göteborg är min stad nummer 1 men se något nytt i närheten är inte fel det heller.


Nu hem och käka och spela lite gitarr, kanske träna lite också.


Ta hand om varandra och ge kärlek

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards