Alla inlägg under november 2019

Av Tobias Bergqvist - 13 november 2019 23:59

Hösten, den är så mörk och kall och gör ensamheten så otroligt tydligt för mig. Nu är jag 35 år och drömmen om kärleken lever ännu kvar, men är jag ensam och trampar vatten på samma ställe nu som då när jag är 40 år så är det över för mig, inom 5 år vill jag alltså uppnått att ha fru och barn. Giftermål är inte det viktigaste men iaf sambo och barn. Jag har misslyckats med så mycket i mitt liv, verkligen sådant som jag ville lyckas med, så vill inte misslyckas med att finna den sanna glädjen i tvåsamhet. Mitt stora problem är dock alltid att närma mig någon för jag är rent utsagt dålig på det här med att kallprata eller starta en konversation, jag tycker inte att jag har något intressant att säga eller komma med, kan ha att göra med hur jag mår då och då givetvis och jag påstår inte att jag inte försöker och tränar på att bli bättre. Jag är mycket själv hemma och spelar på gitarren och tränar på gym, för det är mina passioner och umgås jag med någon så är mobilen intressantare än mitt sällskap och då lackar jag ut i tysthet, jag fattar bara inte hur människor kan bli så besatta och uppslukade av sociala medier att allt som görs måste dokumenteras varje dag, inte ens på ett sportevenemang kan många i publiken slita sig från mobilen, allt för att just andra måste få se vad hen gör och samtidigt se vad alla andra gör. Jaja nog om detta beroende för det är inget jag kan påverka och förbättra iaf. I mitt huvud far tankar alltid fritt varje dag och det är mest mörka och dystra tankar, den svåraste är den om längtan efter döden och den är alltid som starkast dessa mörka, kalla och ensamma månader. Hemma på kammaren finns det så mycket tid över till att reflektera över livet och hur det ser ut, jag har det egentligen inte så tokigt men är väldigt ensam utan livskamrat. Jag har vänner att umgås med men dom flesta är inte ensamma så det blir bara jobbigt att vara där, för då blir jag påmind i bakhuvudet om hur mycket jag själv drömmer och längtar efter just det där livet, varför jag varit singel så länge i mitt liv har jag inte svaren på men jag kan bara gissa mig fram till något så när vettiga anledningar. Jag vill bara ha ett vanligt enkelt liv men jag vet att det inte går med tanke på min ångest och har accepterat att det kan bli singelliv i 5 år till innan det tar slut, innan livets låga brinner ut och meningen med att andas raderas på en sekund.



Nu ska jag lyssna på Sveriges bästa band Gyllene Tider och drömma mig till sommar igen, den senaste live skivan är kanon och även Winnerbäcks nya skiva eldtuppen är att rekommendera!!!



Nu ska jag jobba vidare så ta hand om varandra och tveka inte att säga jag älskar dig till den du tycker om

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards