Alla inlägg under november 2023

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på

vad som händer på andra sidan

lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt

och träffar man dom, dom som fick gå vidare

dom som man höll så kär


Jag vinkar upp mot stjärnorna

ser ni att det är jag?

känner ni att jag längtar?

en trappa upp till himlen

skulle vara skönt att ha



Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi människor kan resa ute i världen längre heller för att det KAN kosta livet och bli det sista som görs. Det gamla ordspråket att det var bättre förr kan inte kännas mer rätt än nu, vi styrs av politiker som inte har en aning om vad dom sysslar med och sedan så har vi dessa sociala medier som fullständigt tagit över människors liv, de märks att ha mobilen i sina händer idag och lägga ut hela sitt liv betyder mer än att få saker gjorda. Det verkar vara som en drog för så många, det viktigaste när man vaknat idag är att kolla mobilen så att allt annat blir lidande. Om det har med dåligt självförtroende och dålig självkänsla att göra låter jag vara osagt, men jag skulle gissa på att det ligger till på det viset iallafall. Jag håller mig ifrån sociala medier så mycket som det går därför att jag vill inte bli smittad av det beroendet men också på grund av att mitt behov av uppmärksamhet inte är så stort

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards