Alla inlägg under april 2021

Av Tobias Bergqvist - 29 april 2021 09:19

Vad är det egentligen som gör att vissa människor är uppkopplade på sociala medier 24/7?. Jag menar varje dag så är det kommentarer på allt som läggs upp, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är. Är det så att vi är beroende av att få bekräftelse och att få synas och att alla måste se vad just jag tycker och tänker om allt. Ser förare som har mer koll på mobilen än det som händer på vägen och det är illa tycker jag, då har det gått lite väl långt och kan kallas vid ett beroende. Umgås med vänner och bekanta idag är inte heller aktuellt eftersom mobilen måste vara i centrum hela tiden, med lite flyt kanske man får 5 minuters fokus av motparten innan det är in i det sociala medieträsket igen och ta upp det som missades under de 5 minuterna. Jag väljer idag att vara mer privat på nätet och lägger inte upp hela mitt liv till allas beskådan, det behovet har jag inte och bryr mig inte om vad andra tycker om saker som egentligen inte ens är viktigt att veta. Först tänkte jag att kanske är det jag som är tråkig och stel som inte gör på samma sätt som alla andra, men alla har inte samma behov av att få höra alla säga hur duktig man är osv osv. Jag väljer att fokusera på livet innan sociala medier tog över, varje minut är dyrbar för mig att få dela med dom jag älskar utan instagram och facebook nära till hands. Nu ska jag inte säga att jag är helt felfri för jag kollar också ibland för att fördriva lite tid men redan efter 5-10 minuter så vill jag kräkas av allt trams som verkligen läggs upp hela tiden och loggar ut. Mitt liv består av att läsa böcker, promenera, spela lite gitarr osv men det är mitt val av att fördriva dagarnas alla timmar vid sidan av jobbet, för mycket tid med telefonen gör mig sjuk och det vill jag inte bli. Den största och bästa bekräftelsen får jag av mig själv och av min fantastiska flickvän, det räcker så gott för mig. Vi måste rannsaka oss själva och komma bort från den sociala mediepsykosen innan det är för sent och det kan gå bara man vaknar upp och inser att det inte är det viktigaste i livet.



Ut och njuta av solen som tycks komma tillbaka efter några dagars frånvaro ska jag göra nu, vad ni andra väljer att göra av denna dag är upp till er.



Ha det gött!!!

Av Tobias Bergqvist - 26 april 2021 12:59

Jag har i många år funderat över det här med döden och vad som händer när själen lämnar kroppen, lever man vidare med nära och kära som lämnat jordelivet innan fast utan krav och med en inre frid. En sak vet jag och det är att man slipper politiker och dom myndigheter som plågar vanliga människor livet ut, man slipper även dom andra översittarna för alla dessa monster spelar i en helt annan liga och hamnar inte bland vanliga döda. Det är min bild av dödsriket. En sak som politiker och psykvården inte klarar av är att stoppa våldet mot kvinnor för att det saknas kompetens och kunskap, men skulle något av alla dessa psykopatiska monster få ett straff så är det inte ens kännbart utan straffar mer kvinnan än monstret. Det ger hårdare straff att förskingra 1 kr av staten än att sätta monster bakom lås och bom för all framtid utan chans till att komma ut. Det beror på att makten anser att pengar har mer värde än ett människoliv och dom kommer ju undan med det sättet att tänka och agera också så det är inte konstigt. Vissa dagar känner jag mig så klar med Sverige och livet eftersom ingen kan eller vill störta politikerna som raserar hela mänskligheten varje dag. Det måste finnas ett ljus i tunneln, annars är det ett hån mot alla levande goda människor. Men det är skönt att sommaren är på väg iallafall med värme och ljus så tand hand om er i coronavärlden nu och håll avstånd och följ restriktionerna, bli inte egon som översittarna.

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards