Direktlänk till inlägg 21 februari 2023

Snart är våren här!!!

Av Tobias Bergqvist - 21 februari 2023 15:18

Nu börjar våren så sakta att träda fram och jag känner hur det börjar bli dags att hitta ett nytt arbete, för jag mår inte bra på mitt nuvarande arbete och det beror inte på kollegor eller uppdrag utan det är mer det att jag arbetat länge på samma ställe och känner att jag kört fast och behöver något nytt. Jag mår inte bra psykiskt av det men samtidigt så vet jag hur svårt det är att hitta något nytt i detta samhälle så som landet/världen ser ut, det är inkompetenta människor som påstår sig kunna styra ett land som misslyckats totalt varje dag. Jag är allergiskt mot inkompetens och egoism som tyvärr finns hos väldigt många individer, jag har lärt mig sedan många år att om man ska få någonting gjort så får man göra det själv utan att förvänta sig hjälp från andra. Sen har jag varit i Sundsvall lite för länge utan att ha varit på resande fot en stund och det mår jag oftast inte bra av heller, visst jag bor med min tjej och är lycklig med henne men det är staden som är problemet, den är för liten och ger mig inte den tillfredställning som jag behöver och det beror nog i grund och botten på att jag kom snett och fel med människorna och staden redan som tonåring. Det ligger en del misslyckanden runt varje hörn som gärna vill påminna mig. Annars så är jag rätt så påverkad psykiskt av att ha värk var och varannan dag i alla de små skavanker som kroppen känner av, det är ryggen och armbågarna som spökar och ger mig känslan av att vara handikappad ibland när jag knappt kan sitta, ligga, stå eller lyfta saker utan att det ömmar eller blir stelt. Jag hoppas att sommaren blir fin och ger mycket sol och värme så jag får tid att ladda om energin till kommande höst och förhoppningsvis så har jag funnit ett nytt arbete som inte sliter lika hårt på kroppen.


Ta hand om er därute och kom ihåg att lida av psykisk ohälsa inte är något fult.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards