Alla inlägg under mars 2021

Av Tobias Bergqvist - 18 mars 2021 08:38

Vad gör egentligen politikerna annat än fyller sina konton? Jag har aldrig gillat politik eller politiker därför att dom tjänar alldeles för mycket pengar, pengar dom inte ens förtjänar. Om man tittar på hur samhället fungerar och verkligen kan tänka utanför boxen så ser man ju att dom bara förstör mer än att dom gör någon nytta, det är rätt bra betalt för att förstöra det land man ska styra. Sveriges lagar är rena skämtet och myndigheter kan bara leka och kräva saker av människorna. Mörkar du 1 krona så sitter du bakom lås o bom många år, men tar du en människas liv så är du ute i det fria ganska fort. Jag minns när jag var ung och på jakt efter arbete samtidigt som jag brottades med psykisk ohälsa, det var ingen dans på rosor direkt. Socialtjänsten gjorde allt för att slippa hjälpa, det var papper hit och papper dit som om jag skulle straffas för att arbetsmarknaden inte släppte in mig. Att det fanns räkningar att betala var inte så viktigt för dom, istället skulle man ju låna pengar av släktingar eller sälja det lilla man hade av värde för att överleva. Låt vårdpersonal och alla andra som jobbar fysiskt med kroppen hög lön och alla höjdare och översittare lägre lön. Politiker och myndighetsfolk är onda egoister som inte känner empati för annat än lagarna, de svaga ska bli svagare och dom rika rikare. Blir jag skadad och inte kan jobba 100% så ska jag straffas och få existensminimun att leva på, det skulle vara dessa monsters signum då, försäkringskassan är av samma skit dom med, hellre fälla än hjälpa. Men ska pengar in till dessa myndigheter så ska det gå i raketfart annars blir det en massa problem för dig, ska du däremot få tillbaka pengar för något så är det ingen brådska. Sätt alla monstren på en öde ö och låt dom sitta där och förstöra för varandra istället.


Jag står alltid på folkets sida, inte monstrens.

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards