Alla inlägg under december 2017

Av Tobias Bergqvist - 13 december 2017 17:14

Jag tänker ofta på döden, jag funderar på hur det ser ut efter mitt sista andetag. Jag undrar om det bara blir mörkt, tyst och kallt eller om det blir till att leva om på nytt med dom kära som jag förlorat under åren, jag tror faktiskt att det kommer vara som det sistnämnda. Livet efter döden tror jag innebär att leva om på nytt men att det är ständig vila utan att ha  krav på sig att arbeta, kanske blir du grindvakt och välkomnar nyanlända in i himmelriket om du vill. Det är väldigt svårt för mig att komma in i andra människors bubblor, jag behöver vänner precis som många andra men det är få som släpper in mig och ger mig chansen, så har det alltid varit och kommer nog alltid vara. Ibland känner jag en stark längtan efter att dö just för att få veta svaret på min undran, jag är inte rädd för döden och lever ensam genom livet ändå så för mig skulle det inte spela någon roll. Det dummaste jag någonsin gjort är att jag flyttade till Sundsvall, det är en kall stad som får mig att må illa varje dag, förhoppningsvis så kan jag flytta härifrån nästa år, jag har ju arbete här men hoppas på att finna ett annat arbete neröver. Men hjälp är svårt att få i Sverige när man har just dessa problem för då får du ju klara dig själv, vi har för mycket inkompetens hos alla myndigheter och politiker tråkigt nog och jag har gett upp hoppet om en bättring där. 



Det har gått ganska bra för mig ändå för att jag börjar få kontroll på min psykiska ohälsa och vänt ryggen till alla människor som missförstått mig och inte accepterat mig för den jag är. De får leva i sina fina kretsar och låtsas vara i societeten bara för att dom har mycket vänner och egna familjer. 



Dags att göra mig klar för arbete nu så ha det bra alla följare

Av Tobias Bergqvist - 10 december 2017 12:09

Jag har vänt dom som inte accepterar mig ryggen i denna håla, Jag har lagt alla personer jag mött med negativ utgång åt sidan och minns er knappt, det är jäkligt skönt att veta att det inte är jag som är felet utan ni. Det är ni som inte klarar av en individ som mig i era fina liv för tänk om någon skulle veta det då, ja då vore ni nog utstötta själva från den högre hierarkin. Allting är så löjligt, skrattar varje gång som det kommer att jag är fel.

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards