Alla inlägg under april 2023

Av Tobias Bergqvist - 21 april 2023 15:25

Varje ny dag som jag vaknar är intressant för det är alltid något som kommer gå fel, mitt liv består av 60% otur, 30% tur och 10% av okunskap så varje dag så försöker jag lista ut just vad som kommer att gå fel, ibland gissar jag rätt och ibland gissar jag fel men oftast handlar det om extra utgifter som slår ner som en bomb och det är ju kul eller? Men jag kan ju inte sluta leva bara för att jag fick otur skrivet i mitt personnummer när jag föddes, det gäller att se humorn i det hela och representera livet på bästa sätt trots allt. För jag slutar inte att försöka mig på alla de utmaningar som jag stöter på varje dag trots att det som sagt till stor del lär gå åt helvete första försöken, det är svårt att förklara för dom som inte känner igen sig i just detta men jag gör ett försök med detta inlägg iallafall. Ska ta ett exempel: Väntar idag på att min bil ska lagas och hämtas, men det är stor chans att den inte blir klar idag av den enkla anledningen att jag fått nytt jobb och behöver bilen för att ta mig till jobbet på Måndag, det är enkel matematik för mig i livet med otur men jag lever på hoppet. Ett annat exempel: Igår skulle jag pumpa däcket på min cykel och det resulterade i att hela bakhjulet lossnade så det är bara att lämna in den med inom kort så det blir ännu mer utgifter.


Hoppas ni har mindre otur och får en bra helg!!!

Av Tobias Bergqvist - 12 april 2023 18:55

Torsdagseftermiddag och jag känner hur ångesten och tårarna börjar knacka på efter att ha varit frånvarande i ett par dagar. Jag vet ju att den finns där vid min sida men den knockar mig alltid varje gång ändå. Jag tror inte att mitt liv är över men det bör ske förändringar som gör att det känns bra i själen och att det spirar lycka i hjärtat varje dag. Jag försöker att hitta den plats som jag ska vara på, den plats där jag känner att jag passar in och hör hemma i, att leva i en småstad för en själ med stora drömmar och mål är inte det mest optimala. Nä jag vet inte men människor börjar att fastna lite för mycket på sociala medier och glömma bort hur verkligheten ser ut, det är mer viktigt att få likes och kommentarer för att känna sig duktig och bra, jag förstår helt enkelt inte varför allt man gör måste läggas ut för allmän beskådning. Ska jobba nu och fundera vidare så får återkomma med tankar och känslor lite senare

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards