Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Skönt att skriva av sig om detta!!!

Av Tobias Bergqvist - 13 juni 2015 01:11

Det vart svårare än jag trodde det här, jag vill aldrig mer vara kär om det är så här det ska kännas och bli. Lustigt nog så förälskar jag mig alltid i personer som jag aldrig har en chans i världen att få men skulle jag ha en liten chans så sumpar jag den alltid, så har det varit ända sedan jag var liten. Varför ska mitt huvud med alla dessa citat och tankar alltid vara med och försvåra allting till en ytterligare gräns? Ja det får jag nog aldrig svaret på. Jag får göra som jag brukar och vänta tills känslorna falnarutan att säga något mer om det till de drabbade, men ändå kan jag inte sluta tänka på hur det kunnat bli. Hade det kunnat hålla för evigt? Eller hade det bara varit en tillfällig romans? Det mest roliga i hela alltihopa är ju som sagt att det är två stycken som lamslår mitt hjärta en stund till, hur trovärdigt är egentligen det? För jag menar det ska ju bara finnas en person som man älskar. Jag är livrädd för att prata med dem, men kan ändå inte sluta att önska dem en trevlig dag/helg eller försöka att kallprata litegrann. Men då Sundsvall inte är min slutstation så är kanske alltihopa uträknat och lika bra. Jag kan aldrig få den tuffings attityden som den ena vill ha och jag kan inte få den attityd som den andra vill ha heller, jag är alltid jag och har varit ett av samhällets svarta får på ett tabubelagt sätt, alltså när du lider av psykisk ohälsa så är du paria och någon som man ska låsa in för gott. Jag har snart blivit helt bra i mitt mående och kan börja med att göra det som jag vill göra och samtidigt tycka att livet är roligt och meningsfullt. Att lyckas fånga in kärleken för mig är nog för bra för att vara sant. Jag ser deras ögon varje gång jag vaknar och leendet är så stort att det krampar i smilbandetpå mig och det är skönt att inte se sig själv som ett offer längre. Dom är bara så underbara på sina olika sätt, dom är bara så vackra på sina olika sätt och jag får nog prata med någon om detta, för tror inte att det är normalt att vara förälskad i två kvinnor samtidigt. Så nöjd över mig själv annars, men inte över detta. Jag tänkte nog att blir jag nobbad av den ena så kan jag försöka med den andra, så här i efterhand var det ju det sämsta alternativet att tänka därför att det slutade med att jag förmodligen sårade dem och blev tomhänt. Men att säga att jag älskar dem är inte en lögn hur dumt det än kan låta, för känslor kan man inte styra över.


God natt och lyd mitt råd att inte strula till det så här mycket som jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards