Alla inlägg den 11 mars 2024

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som försvårar väldigt mycket för mig vad gäller den sociala biten framförallt men också denna eviga stress, så fort något oförberett inträffar så kommer det ett ordenligt stresspåslag som får hela världen att snurra och jag vet inte vad jag ska göra. Men den största stressen handlar om pengar så klart, det är en ständig jakt på överlevnad och att ha pengar kvar varje månad i ett land som bara får ökade priser men inga höjda löner. Sen är ju jag en sådan person som sätter hög press på mig själv och ska lösa alla problem utan att ta hjälp, det är så oerhört korkat egentligen men det är sådan jag är men det går ju att träna bort. Att stressa och bli stressad varje dag kan inte vara hälsosamt men som jag sa så är samhället för stressigt för mig med alla krav och måsten. Bil är också stressigt att ha därför att den ska tankas, servas och lagas när det behövs och allt går sönder på samma gång till höga kostnader, sedan vet jag ju att verkstäder precis som alla andra företag tar mer betalt än vad som behövs i eget syfte att tjäna extra. Jaja det är lite motgångar nu men skam den som ger sig!!!

Sverige är inte ett bra land just nu och klarar vi av att leva oss igenom krisen så blir vi alla stärkta som människor, politikerna saboterar allt och klarar sig alltid undan precis som alla andra höjdare


Ha det bra!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards