Alla inlägg den 9 mars 2024

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att överleva, när man lider av psykisk ohälsa. Varje dag som jag vaknar så känner jag stressen, ångesten och oron långt inne i kroppen och längtan efter döden är stark. Politikerna i Sverige och världen förstör så otroligt mycket varje dag och jag kan inte göra något för att hjälpa människorna att få det bättre. Detta liv är inte värdigt för tillfället. Jag fungerar inte i samhället som man ska göra och känner att människor är mer och mer ointressanta. Det är jobbigt att må kroniskt dåligt näst intill varje dag.


Ta hand om er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards