Direktlänk till inlägg 31 mars 2022

Besviken!!!

Av Tobias Bergqvist - 31 mars 2022 20:23

Är det inte fantastiskt att jag som bor i Sverige och älskar att jobba blir huggen i ryggen av överheten på grund av att jag för tillfället har ett värkande problem med min rygg som inte gör mig 100%. Lägg där till att jag också bär på psykisk ohälsa sedan väldigt många år tillbaka, ja just det fick även diagnostiserat att jag har Autistiska drag förra året som gör mig lite sämre när det kommer till sociala sammanhang och att gå utanför rutinerna. Sedan Januari har jag varit sjukskriven utan en massa krångel och i väntan på rehab, men så nu i denna fantastiska månad så kände överheten att det var så dags att straffa lata lilla mig för att jag inte vill jobba som det heter, för inte kan det väl vara möjligt att ryggvärken och ångesten hindrar mig ifrån att arbeta. Jag har förklarat precis allt för både läkare, fk och arbetsgivare men dom styrs av idioterna i regeringen som kallar sig politiker. Jag vet att dom sitter där framför sina datorer och småler när dom beklagar att jag inte får några pengar eftersom jag är sjukskriven och all byråkrati är svårt för en idiot som mig att klara av. Dom senaste veckorna har jag haft sådan kraftig ångest utöver värken i ryggen att jag verkligen funderat på att köpa mig ett rep och gå upp i skogen och göra slut på alltihop, precis som överheten vill. Jag känner mig verkligen sviken av detta landet. Jag har inga förhoppningar om att få sjukersättning längre utan får klara mig själv, för varför ska man hjälpa en skadad idiot som mig? Jag kan ju inte bidra för tillfället och är inte perfekt tyvärr och då är inte Sverige ett land till för mig. Mitt förtroende för politiker är 0 och jag kommer aldrig någonsin gå och ställa mig i en vallokal och rösta för jag skiter i Sverige lika mycket som Sverige skiter i mig. Jag ska iallafall börja rehaba och ta mig tillbaka för att ge igen på ondskan som härjar i landet. Jag drömmer om ett liv utan värk och krångel så kommer jag bara tillbaka till 100% kan jag nog uppnå det, sen får dom leka i sandlådan bäst dom vill. 




Så stort tack till VC, FK och alla andra för eran hjälp och erat fantastiska stöd, hoppas ni känner er stolta och duktiga med allt det ni gör. Jag ska börja om på något nytt om nu en idiot som jag kan få lite hjälp att hitta ett arbete som är mindre tungt och bättre lämpad för mina besvär, men jag tvivlar på det också, fast jag vet att jag har rätt till det!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards