Direktlänk till inlägg 4 augusti 2018

Du kan inte ta armarna om det som redan är borta!!!

Av Tobias Bergqvist - 4 augusti 2018 01:46

Jag vet att något hände med mig sedan ni försvann, det blev så jävla mörkt och meningslöst inom mig att jag tappade gnistan och glädjen av att leva totalt där. Livet är inte vad jag väntade mig, jag är så jävla skadad att jag kommer leva i ensamhet, för det är bara där jag fungerar utan att det blir skit. Jag har förbrukat så många vänner som är borta och som klarar sig så bra utan mig, jag måste verkligen anstränga mig hårt i sociala sammanhang för att inte uppfattas som känslokall. Jag trivs inte med livet, jag trivs inte i Sundsvall och lever med dödslängtan varje jävla dag, det är svårt för dom som aldrig varit där att förstå hur det är, men nu när jag vet hur ensamheten kommer bli, så spelar sanningen ingen roll för mig och sedan så gjordes misstaget av att ge mig depression och ångest för jag vägrar att förlora i alla lägen, men det är klart att just nu så är jag i fritt fall och tar det som det kommer. Jo missförstå mig rätt på en punkt nu, jag tycker om mitt jobb och mina arbetskamrater men jag förtjänar inte dom heller för dom är också glädjespridare och jag bara stänger ner mer ofta än tvärtom, men när jag verkligen försöker vara social så flackar jag med blicken eftersom det känns bäst då och funkar bäst, jag önskar jag kunde vara godhet som er alla, ordet älska är inget jag tror på men mina arbetskamrater kan jag bäst beskriva med just det ordet. Jag vet att jag borde gå och dö för mitt eget bästa men vad tjänar det till egentligen, finns det ett helvete så är det där jag hamnar iaf och finner inte frid ändå. Jag brinner av hat mot cancer och ålderdom och att ni togs ifrån mig, men varför ska det gå ut över alla andra? Jag är snart den mest ensammaste människan på jorden på grund av min dåliga kapacitet att fungera, det som skrämmer mig mest här är att jag inte vet vad kärlek är längre eller hur den känns men jag vill vara där. Om ni bara egentligen visste hur mycket kärlek och respekt jag har för er alla så skulle ni uppfatta en del av hur jag har varit och fortfarande är, men jag har överlämnat allt det där med kärlek till er som fattar hur den fungerar och kan leva upp till den, ja även alla bad boys har fått min stafettpinne. Jag kommer aldrig hinna tina upp eller förstå kärlek innan jag dör ändå, så varför deltaga i konkurrensen av det som är som det ska eller fungerar. Jag ville leva upp till mina kusiner och vara en del av släkten att vara stolt över, men jag vet tyvärr inte hur man gör och det är försent även det sedan länge

Lever jag tills jag blir 40 så har jag gjort det bra, för bo på institut eller som det är nu är inget alternativ.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards