Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Tobias Bergqvist - 21 mars 2017 00:56

Allt som jag kan göra nu är att vänta och se hur det blir, jag hoppas på ett positivt besked så klart men det känns inte trovärdigt med tanke på hur lång tid jag väntat. Nej jag är inte sjuk eller så, det här är något helt annat. Jag har lagt alla korten på bordet och kan inte göra mer nu, väntan är aldrig trevligt men det finns så mycket annat att göra under tiden trots allt. Rehaben med knät går bra och jag ler varje dag för mig själv och känner mig lycklig i livet, men det är hon med stort H som fattas i livet. Jag känner att texterna börjar smyga sig tillbaka inom mig igen nu efter månader av kramp och det är befriande :). Jag ser Sundsvall som ett avslutat kapitel för mig, på ett positivt sätt förstås och ska jag flytta så gör jag det just för att den sista lyckan inte går att finna här och att ensamheten utan vänner att umgås med gör det outhärdligt att vara kvar. Jag vill verkligen göra allting så enkelt som möjligt med mitt liv, inget tjafsade eller velande och då menar jag verkligen med allt. Att vara singel är inte så farligt för en sådan som mig, det har jag varit större delen av mitt liv om jag räknar ihop antal år, 1 år var jag älskad och älskade tillbaka och var förlovad men före och efter det ensam. Jag är den jag är och passar inte det så är det inte mig just du vill ha, det är enkel matematik :). Jag ska fara ut och resa och fortsätta med mitt skrivande och hoppas på att finna mer vänner till just mitt liv. Jag försöker alltid få andra att förstå mig och tycker att det blir rätt även om det oftast uppfattas helt fel, nej det blir till att räkna in ännu en sommar som singel och friheten att göra vad jag vill och känner för. Jag kommer aldrig sluta kämpa med min ångest eller att vara en hopplös romantiker för det är sådan jag är :). Alla ska slåss för kärleken tycker jag men det finns en gräns för när det är dags att stanna upp och gå vidare. Så många som tror sig vara bättre än mig och det accepterar jag inte för det är bara småstadsprat.

Så nu ger jag mig ut i livet och utforskar det okända.



Ta hand om varandra och krångla inte till allting för er själva.


Overaller and out från er alldeles egna kärlelspoet Tobias

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards