Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

Jag vill bara gå hem med dig!!!

Av Tobias Bergqvist - 20 juni 2016 19:58

Idag kände jag mig fri i mitt arbete, hjärnan och de negativa tankarna gav mig inte ångest och viljan att bara springa iväg och gråta. Det tar en stund att ta in känslan av att jag är en individ och att jag börjar passa in här på jorden. I denna stund så vill jag bara gå hem med dig och mysa ner mig i soffan, innan det är dags att falla in i sömn inför morgondagens jobb. Men jag vet ju inte vart du är. Jag är livrädd för att leva och får panik när det kommer till ansvar, jo jag vet att det är en stor anledning till allt nu. Jag har hunnit landa efter att ha lekt med elden så länge nu. Jag har formats till den jag är idag efter många års plågor av vad jag kan kalla för plågoandar och demoner, jag är inte ens farlig utåt mot någon heller som det kanske har känts som. Jag blir knasig när inte alla korten läggs på borden, jag tror aldrig på ord fören dom blir till handling och så är det av den enkla anledningen att jag lärt mig det den hårda vägen. Man kan logiskt sett inte vänta på något som inte finns heller. Är det inte så att allt som är nytt för dig som individ tar tid att lära in, ta det här med känslor t.ex Om du i stort sett aldrig får dom besvarade utan alltid får höra att det är något som är fel på dig varje gång, så tror du ju mindre och mindre på det. Sedan beror det ju på hur man tar det samt hanterar det. Jag kan verka hård och elak på utsidan för att få lite utrymme, men egentligen så är jag en snäll person med ett gott hjärta. Det handlar bara om att få mina pusselbitar på rätt ställe för att finna den lyckan i livet som gör det underbart att leva för mig. Jag tänker inte vela med något utan bara köra på och göra det som känns rätt i hjärta och hjärna. Peace alla där ute. Må kärleken och glädjen vara med er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards