Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Psykisk ohälsa är inget att leka med!!!!

Av Tobias Bergqvist - 31 mars 2016 00:11

Ända sedan i Lördags så har jag mått riktigt, riktigt dåligt. Ångesten har verkligen levererat en bäst av 10 kamp om vem som vinner, det var så nära att jag faktiskt tog livet av mig. Tänk om folk kunde förstå hur motigt det är med denna ångest, den är så otroligt stark och gör mig handlingsförlamad, det är sådana gånger som det ända mitt huvud tänker på är att somna in och bli fri från smärtan. Jag tänker inte ens på min familj dessa gånger utan sitter bara och gråter och vill dö, det finns ingen annan gång i livet där jag får känna friden och det vet jag, men samtidigt så vet jag ju inte vad jag skulle kunna missa i levande tillstånd. Det är absolut inte enkelt att slåss i motvind där alla ingångar är hårt reglade i detta samhälle, kraven är hutlösa och klarar du inte av dem så måste du straffas hårt, även om du inte gjort något fel egentligen. Jag minns förra året då jag kom på två arbetsintervjuer efter varandra inom några dagar på samma arbetsplats och på den första intervjun så sa jag på slutet som det var: att jag har diagnostiserats som deprimerad, det gav en liten ändrad inställning gemtemot mig, det såg jag. Men chefen på den intervjun sa att hon skulle höra av sig och jag kände direkt att jobbet kommer att gå till någon annan just då, det gjorde de med. På den andra intervjun så bestämde jag mig för att inte nämna det efter att ha pratat med min psykolog om det, då gick det mycket bättre och sommaren med ett arbete var räddat, ångest hade jag vissa dagar men körde på ändå bara. Så visst det finns hopp om mänskligheten, alla blir inte rädda och ser psykisk ohälsa som något farligt där de personer som lider av det måste spärras in som förr i tiden. Nej det är upp till mig att besegra denna ångest och ta min plats i samhället i den mån jag kan, det blir enklare och roligare med en kvinna och bra vänner omkring mig för vi är nu och i framtiden.


Leve oss med psykisk ohälsa, vi är lika mycket värda som alla andra och allt annat är bara skitsnack på grund av okunskap.


Sov gott


Kärlekspoeten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards