Alla inlägg den 13 september 2015

Av Tobias Bergqvist - 13 september 2015 01:04

Så är man ju där igen då, i frustrationens vaggande hörn. Jag har kört fast ännu en gång med de mål som finns inom mig, vad gäller kärleken så kan jag inte komma så mycket längre på egen hand. Jag är uppbyggd på det sättet att får jag inte något gensvar efter ett tag så svalnar mitt intresse av att försöka vinna någons hjärta, sen att känslorna sitter där som sitter ändå är inte så mycket att göra något åt. Efter att ha varit på min väns begravning i Torsdags så räknade jag ut att det var min tredje begravning detta år, det var rätt overkligt att inse att han var borta också. Jag börjar bli härdad för sorg och smärta känns det som, men jag kan likväl gråta till en film som slutar lyckligt eller sorgligt och känna en saknad efter någonting. Jag har fått ett annat sätt att tänka på livet nu, allt gammalt groll som man inte kan göra någonting åt är lämnat i det förgångna, nu finns det bara här och nu. Jag börjar bli för gammal för det här med att vela och vänta på svar överallt, jag har alltid en plan b när det gäller arbetssökande eftersom jag vet hur segt det kan gå, sedan har jag funderat på vilka personer som verkligen finns för mig och som låter mig vara den jag är. Vissa svek tar mer illa än andra, vissa lögner tar mer illa än andra och jag vet exakt vilka personer jag litar på, vilka personer som jag lyssnar på därför att jag fortfarande har respekten kvar för dom. Det är mindre antal av de personerna för tillfället men det kommer vända sedan. Jag har den attityden nu att visar man sig vara falsk från början så har man inget att hämta hos mig sedan heller, det går inte att leka med mina känslor och bara tro att jag inte blir sårad, jag är en människa jag med även om många verkar glömma bort det ibland. Har jag själv svikit någon så tar jag automatiskt bort mig själv från dennes liv, då är jag inte förtjänt av vänskapen och respekten från den personen. Jag tycker överlag att det är alldeles för mycket bråk och negativ energi hos många människor, så att det glöms bort att man ska älska varandra och ge positiv energi istället. Ibland blir det bara så att åsikterna är så olika att det blir tjafs och bråk och det är bara bra, för sedan kan man dra ett streck över det hela. Det är det där småtjafsandet hela tiden som gör att förhållanden eller vänskap blir förstörda.


Dags att sova för mig nu, vi hörs säkert igen då jag måste lätta på lite tankar haha.

Älska varandra mera och bråka mindre, är det svårt med självkontrollen så finns det faktiskt hjälp att få :-).

Undrar hur Lina ser ut jag, hon skrev en fin sak till mig förra året om jag nu inte minns helt fel, har inte kunnat tacka för det :-(


Godnatt alla

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards