Alla inlägg den 3 september 2015

Av Tobias Bergqvist - 3 september 2015 16:06

Att leva i Sverige och det samhälle som politikerna har förstört idag är inte så enkelt för många, kan man inte ta för sig så hamnar man i facket där ingen öppnar bokens sidor ens. Tyvärr så är arbetsgivare lika blinda och fega som sågspånen till politiker. Det är bara att förstöra och lämna människor i sticket, politiker har inget samvete eller hjärtan i sina kroppar. Det är inte konstigt att medborgare i landet därför följer deras beteenden, synd bara att det är andra människor som blir drabbade då. Här söker man arbete och vill göra rätt för sig, men vad får man för det? Inte ett skit skulle jag vilja påstå, om du inte tillhör den fina familjen. Går man till en arbetsförmedlare eller arbetskonsult så blir man lovad en massa saker, det är allt ifrån att det kommer att ordna ett arbete i samspel med dig och dina krav och intressen. Men egentligen så skrattar de bara inombords om du inte har skinn på näsan därför att då sätter de bara ut dig på en meningslös praktik som inte leder till annat än förnedring och slaveri, men nu ska jag inte dra alla förmedlare över samma kam för att det finns säkert de som brinner för yrket och verkligen vill hjälpa, det är bara det att jag aldrig har mött en sådan och därför aldrig kommer att lita på ett löfte från sådana heller. Anledningen till att jag aldrig tar för mig i livet är helt enkelt den att jag inte ser livet som intressant eller värt att använda, sen att varje dag se på Sveriges förfall gör ju inte saken bättre heller. Politikerna utan samvete och själ har i princip dödat sina medborgare snart eftersom det bara fylls på med människor men plats har landet egentligen inte, det innebär ju att andra måste flytta på sig och bli utelämnade till sina egna öden, sen alla dessa nedskärningar överallt som gör att människor hamnar i depressioner och ekonomisk knipa som oftast slutar i självmord. När man hamnar i just dessa knipor så vänder landet dig ryggen och du får skylla dig själv, om du inte kan betala för hjälpen vill säga. Men vinden kan säkert vända om folket bara protesterar och får bort alla äckliga politiker från makten, sätter de alla på en båt som sedan tar dem till en öde ö, så kan de sitta och bestämma över varandra och på 1 vecka sänka hela ön och följa med den ner till havets botten.  Nej löften tar jag alltid med en nypa salt då jag lärt mig den hårda vägen att de inte betyder någonting och vill man få något gjort så ska man göra det själv, för då vet man att det blir av också. Det politikerna har gjort är det att brott verkligen lönar sig i Sverige, för då får du bra service och tjänar pengar och gullas med innan du släpps ut tidigare än planerat, sedan är det bara att fortsätta i den brottsliga banan och använda klippkortet till häktet.


Som tur är så slipper man detta elände när man blir ett med jorden, då kan alla som hatar mig korka upp skumpan och alla som tyckte bra om mig kan gråta en skvätt och gå vidare, det jag hoppas mest på är att mitt frånhälle föder något gott med sig till de efterlevande. Jag ska alltså offra mig själv för att mina medmänniskor ska få det bra, men det är många år dit ännu.


Att vara deprimerad med ångest och ständig längtan efter döden är ett liv bara det i sig som tar kraft och energi , det tar på krafterna att försöka göra sig hörd och förstådd utan att dömas. Det är svårt att ta sig fram när marken man går på bara dras undan rätt var det är, då faller man bara i mörker utan någonstans att hålla sig i

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards