Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Tobias Bergqvist - 5 juli 2015 01:09

Sommaren är i full blom och jag har ännu ingen att hålla i handen. Det är inte så enkelt att hitta en partner i livet men jag ger inte upp tron på att finna henne. Egentligen kräver jag inte mycket av henne, jag vill att hon ska älska mig för den jag är och respektera mina intressen på samma sätt som jag kommer göra för hennes, sen måste det ju finnas en attraktion så klart. Det finns tydligen en viss kräsenhet över att jag inte är så där perfekt att jag kan bli intressant, jag kan iof inte veta det eftersom de kvinnor jag visar intresse för bara slutar att prata med mig, utan att berätta vad som är felet. Jag gillar konceptet raka rör, då jag visar intresse för någon så vill jag gärna höra något tillbaka, sen om det är ett negativt svar gör inte mycket eftersom jag är van det, men det som är viktigast är att jag då vet att dörren är stängd och kan gå vidare i sökandet. Jag var inte intressant när depressionen hade kontrollen över mitt liv och gav mig ett dåligt självförtroende, levnadslusten under de femton år som den varit styrande var lika med noll och jag brydde mig inte så mycket om att ta mig därifrån, så där förstår jag det faktiskt. Nu när jag verkligen börjat få tillbaka all gnista och leva livet känsla samt jobbar hårt för att ta mig dit jag vill så är det fortfarande samma läge, det förstår jag inte. Lite otur har jag ändå på grund av att jag oftast faller för fel typ av kvinnor, är de inte upptagna så är de helt enkelt för snygga för en sån som jag. Tidigare så var jag livrädd för att säga vad jag känner för någon och gick och bar på ångesten över det inom mig, men nu tycker jag bara att det är skönt att få känslor och intresse överstökat eftersom jag inte har något att förlora egentligen, de senaste sex åren så har känslorna blivit obesvarade och kontakten bruten som sagt. Jag har lärt mig mycket om mig själv och fått en annan syn på medmänniskor också de senaste åren, man är på ett sätt mot mig och man är på ett annat sätt mot andra. Det är kanske inte så roligt för andra nu när jag inte ser mig själv som ett offer och går min egen väg, jag går inte att styra längre och har egna värderingar som jag tycker är lika mycket värda som alla andras, det är inte ofta som någon hänger på om jag föreslår något nu sedan de vänner jag hade tidigare inte bor kvar här, så jag har lärt mig att vara självständig och hitta intressen där jag inte behöver andra till hjälp. Jag arbetar till och med nu men det är inte heller någon fördel i sökandet efter kärleken och vänner. Men nu är det ju så att de som inte går att finna här kan finnas på en helt annan plats, det gäller bara att finna en egenförsörjning och en bostad så är paria tillståndet löst, för då är det bara att packa ihop sina saker och dra och leva livet på ett helt annat sätt. Chansen att jag ska ta första steget och ta kontakt med en kvinna i Sundsvall igen ser jag som ganska liten, jag är för trött på att bli nonchalerad och att det velas hela tiden. Kanske finns det någon kvinna som är intresserad och som kommer att ta kontakt med mig, men det tar jag då isåfall och kan kanske överväga att inte flytta. Jag skäms inte för att mitt mål är att finna kärleken och få ett familjeliv och satsa på musiken och mitt skrivande vid sidan av ett arbete som jag trivs med, för det är det mest naturliga i mitt liv och är de det som andra stör sig på så kan jag bara le och känna mig stolt.


Man kan om man vill och jobbar hårt

Ingenting är gratis

Jag är en storstadsbo född i en småstad



Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards