Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Tobias Bergqvist - 1 juli 2015 14:10

Sedan första dagen som jag såg dig

tändes min låga och jag ville ha dig

men jag valde att inget säga till dig

för jag var ingen självsäker grabb

och hade inte haft en chans


Det jag inte förstår, är att varje gång man öppnar sig

Så drar kvinnan iväg, rädslan att älska en sån som är trött på bråk

Verkar  slita kärleken på andra vägar, för det spelar ingen roll

Om man inte använder nävar eller dricker varje kväll

hon älskar alltid en annan man


Visst, man kan stanna upp och vänta

på det man aldrig kan få, efter att man berättat, som det är

men det dödar bara ens vackra själ

så det är bättre att gå vidare och få skulden för det med


Det jag inte förstår, är att varje gång man öppnar sig

Så drar kvinnan iväg, rädslan att älska en sån som är trött på bråk

Verkar  slita kärleken på andra vägar, för det spelar ingen roll

Om man inte använder nävar eller dricker varje kväll

hon älskar alltid en annan man


Jag drömmer om att finna, platsen i mitt hjärta

den som jag ser inom mig varje dag

där finns det gröna ängar, där väntar någon på mig

där är jag den jag är nu och inte ett gammalt vrak

snart kommer kärleken, snart kommer lyckan och säger välkommen hem




Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards