Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Något som jag började på 2008 i Göteborg!!!

Av Tobias Bergqvist - 13 juni 2015 14:21

Akt 1

Personer:

1 kvinna

1 man

3 vänninor                                          
                

2 av mannens vänner

1 anonym person                                            
                                

 

                                                  
                           
Scen 1

                                                  
                           
Handling:

 

En kvinna och en man står och samtalar med varandra i telefon om deras relation som har blivit lite spänd med tanke på mannens eviga jobbande, dåliga kontakt och långa avstånd ifrån henne.

 

 

Mannen: Men jag trodde du älskade mig

Kvinnan: Jag gör det, Men

Mannen: Men, Vadå?

Kvinnan: Allt har blivit så förändrat

Mannen: Jaså, vad?

Kvinnan: DU, du ser mig ju inte längre

Mannen: Det gör jag väl, har mycket på jobbet just nu bara

Kvinnan:  Du ringer ju aldrig, du visar aldrig några känslor när vi ses och du vill aldrig prata

Mannen: Ja, jag vet, förlåt men jag lovar att det blir bättre när vi ses älskling

 

                                                  
                Paus

                                                  
               

                                                                  b
yte av scen

 

                                                  
               

                                                  
              

 

                                                  
               
Scen 2

                                                  
               
Handling:

 

 

3 vänninor diskuterar samtidigt om sin gemensamma väns konstiga beteende efter att ha träffat sin nya kille samt dennes flyttplaner

 

 

K1: Hörde du att hon kanske ska flytta

K2: Va, vem då?

K3: Menar du?

K1: Ja, hon sa det till mig

K2: Jaså, men inte till mig

K3: Men varför?

K1: Hon vill satsa på sitt förhållande med honom och tycker det är jobbigt att bo så långt ifrån sa hon.

K2: Ok, bara hon inte blir sårad så

K3: Men tänk om det inte funkar, eller att hon blir utnyttjad

 

 

 

 

Scen 3

 

Handling:

 

Mannen och kvinnan kommer djupare in i sitt telefonsamtal där mannen senare berättar om sin önskan att hon flyttar till honom och släpper sina planer istället för att bo där hon nu bor


 

Mannen: Jag önskar att du flyttade hit älskling

Kvinnan: Jo jag med, men tänk om det inte funkar

Mannen: Klart det kommer funka, är du rädd?

Kvinnan: Ja lite, jag har ju min familj och vänner här

Mannen: Är du rädd att inte få ett jobb?

Kvinnan: Ja lite, jag har ju min trygghet här om det krisar

Mannen: Jag förstår det, men jag tar hand om dig

Kvinnan: Ok, jag ska tänka på saken

Mannen: Ja gör det älskling

 

 

 

 

Scen 4

 

Handling:


mannens 2 vänner diskuterar om hur den ena av dom tar vännens plötsliga engagemang i sin flickvän än i dem och deras dagliga aktiviteter som ett svek

 

 

V1: Är du inte lite hård nu

V2: Hård? han skiter ju i oss

V1: Men så är det väl ändå inte

V2: Jo, han pratar ju bara med sin flickvän

V1: Dom är ju förälskade

V2: Jo, men man skiter väl inte i sina vänner för det

V1: Ge dem lite tid tillsammans bara

V2: Skiter han i mig så skiter jag i honom, han behöver inte komma tillbaka sedan heller förresten, om det tar slut

V1: Det är ju då man ska finnas där som mest

 

 

 

 

 

Scen 5

 

 

 

 

Handling:

 

Mannen sitter på sitt kontor när hans telefon plötsligt ringer och på andra sidan luren är det en person som mannen inte vet vem det är som påminner honom om att han vet hur han kan bli arg

 

 

Mannen: Ja hallå

Am: tro inte att jag glömt vad du är kapabel till

Mannen: ursäkta

Am: ja jag vet att du vid motgångar och alkohol kan bli aggressiv

Mannen: vem pratar jag med?

Am: någon som kommer att ha koll på dig

Mannen: jag förstår inte vad du pratar om

Am: det tror jag nog att du gör

Mannen: nu lägger jag på

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards