Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Livet tar, livet ger men vad händer sen!!!

Av Tobias Bergqvist - 1 maj 2015 14:32

1:a maj idag då och livet passerar gränserna så som det alltid gör, jag funderar på hur länge det här kommer hålla, jag äter denna nya medicin och blir trött så jag sover mycket, det är förvisso bra att jag sover mer nu än jag kunnat göra på 6-7 år, anledningen till det är att när jag sover så gör det inte ont i min själ, mitt hjärta svider inte samt att jag inte sitter och gråter med jämna mellanrum. Ens tankar är de värsta fiender man kan ha om dom inte är positiva och lyfter dig, min högsta önskan sedan 15 år tillbaka är faktiskt att få dö ifrån all smärta och fina friden, då slipper jag medicinen och jag slipper leva ett halvt liv. Jag gläds mycket åt att se hur mina vänner lyckas och har det bra, när de inte har det bra så finns jag där så mycket jag kan för att ändra på det, det är bara sådan jag är. Att vara avundsjuk på vänner är inget jag vill veta av, men visst kan jag ibland drömma om att skaffa barn och få det där livet som är så förutbestämt när man föds, kan jag inte få ett arbete för att jag är ärlig och berättar om min depression och allt vad det innebär så lär jag knappast finna en kvinna som kan acceptera det heller. Men lär man känna mig och accepterar mig så ser man att jag inte är så annorlundare än andra. Ibland känns det som att jag lever två olika liv, ett där jag håller masken utåt och försöker göra rätt och duga inför andra, sedan är det de mörka livet där den inre smärtan plågar så hårt att jag bara vill somna in och aldrig vakna mer, det är den sidan som försöker trycka ner mig långt under ytan för att sedan hålla mig kvar där för alltid. Jag har tappat fyra speciella personer i mitt liv, det har varit svårt att kliva upp på morgnarna och förstå det utan att man gråtit i smyg för att ingen annan ska se det, en sak jag blivit lite bättre på är att börja prata med folk som jag känner någon form av dragningskraft till, förr fick jag alltid ångest av det och var rädd för att säga eller göra fel saker, tycker jag att en kvinna är intressant och jag får känslor för henne så är jag inte rädd för att tala om det längre heller ska påpekas, har ju inget att förlora om det blir ett NEJ för det är vad jag är mest van vid ändå, sen mår man inte bra av att ha känslor som bubblar inom sig heller för det gör att man oftast känner sig feg och frustrerad. Man kan inte annat än vara sig själv och låta den man tycker om ta ställning för sina känslor efter att man berättat.

Jag skulle göra allt för att få känna lyckan igen och få glömma min stora kärlek, blir boken klar så kommer allt som farit runt i mitt huvud att stå och alla felsteg får sin förklaring



Ha det gött och ta det lugnt

Ha en bra helg!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards