Alla inlägg den 3 april 2015

Av Tobias Bergqvist - 3 april 2015 08:06

En dag i taget heter det oftast, men vad ska man göra när man tappat allt vad självförtroende på en fotbollsplan heter? En gång för längesedan var jag ett med fotbollen, den gav mig ett namn och blev min identitet, där visade jag alla att jag var någonting av värde. Jag försöker att förstå mig på spelet och utförandet i huvudet men det är precis som att jag inte fattar vad som händer längre. Känslan av att ha tappat talangen är som att gå ute i mörkret utan att veta vart man ska, man möter på en elak man som skrattar en rakt i ansiktet och applåderar. Jag har ingen famn att söka trösten i längre heller utan jag bara bär på det och försöker komma igen, hela livet har stannat upp för en stund just nu. Varje sommar så kände man doften från gräset och kände spänningen som låg i luften så där precis innan man snörat på sig fotbolls skorna, tagit på sig matchstället och gjort sig redo för att springa runt på planen och ge allt för sitt lag, det var en stolthet. Jag önskar bara att smärtan inom mig kunde dö ut, jag ber om att den ska lämna min själ så jag kan få leva som vanligt och få spela min kära fotboll några år till. Demonen inom mig har tagit kärleken och fotbollen ifrån mig och dragit mig närmare floden och fördärvet, jag undrar vad mer den tänker ta innan den eller jag är besegrad. Jag känner en kyla som bränner när jag faller mot avgrunden till det som en gång var och jag är min egen ängel. Tänk om jag bara vetat då allting som jag vet nu, då hade det inte blivit så här. Jag vågar inte älska igen eftersom jag inte vill riskera att bli kallad för manisk och galen en gång till, det var allt som hördes när lågan till min tvillingsjäl brann upp och hon hatar det som är jag, tror att jag är farlig och värst av allt inte tycker jag är vacker och levande längre. Ingen av dom kommer att få veta vad som händer sedan, men jag ska tänka på henne om nu inte det med är kriminellt.


Jag har tappat tron på samhället efter alla brutna löften och vet inte om jag kan finna den igen.


Nu är det bara brustna band mellan mig och allt annat.



Hörs Hej

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards