Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Tobias Bergqvist - 2 mars 2015 19:11

Dikt 1


Trodde inte kärlek fanns

Tills den dag jag såg dig

Du fångar mig med dina ögon

Kan jag få hålla dig i min famn

Känner hjärtat slå igen

Trodde det var dött

Du är min ängel

Du gör mig varm med ditt skratt

Vill alltid vara dig nära


Dikt 2


Vad var det som hände?

Skulle ju inte bli så här nu

Att du drogs ifrån mig

Kan du höra mig gråta?

Kan du se mina tårar?

Jag bara frågar

Är du vinden som blåser

När jag tar min ensamma promenad

Hjärtat gör ont, jag tror att det går av

Känns som allt bara är en elak dröm


Dikt 3


Hösten är mörk och kall

Väntan på sommarvindar kommer in

Man står där på vackra ängar

Fåglar flyger på himmel så blå

Solen värmer din kalla kropp

Båtar guppar mot kajens kant


Dikt 4


Ibland undrar jag hur du mår

Ibland saknar jag din hand när jag går

Livet vart tomt och hårt

Efter misstag stora som moln

Sorgen började lätta fast jag insåg för sent

Att det fina vi hade sprang jag ifrån


Dikt 5


Tyst ligger vinternattens köld

I väntan på liv i hus och rum

Änglar vakar över liv som föds

Änglar finns när ett liv är skört

En skyddsängel har vi alla som vi inte ser


Dikt 6


Solen skiner 

Himmelen är vackert blå

Måsarna flyger mot nya mål

Stranden är vacker och vågorna slår

Bilden av dig syns i en våg

Kärlekensvingar flaxar förbi

För nu ska åter hjärtan slå

Den mörka tiden passera förbi


Dikt 7


Varje gång jag vaknar upp

Ser jag bilden av dig i min hand

Drömmer mig bort till din mjuka famn

Dina ögon gör mig så varm

Din skönhet och din charm, kan fånga varje man

Så kom ta min hand

Glöm alla de elaka orden från han

Låt ingen trycka ner dig i sank

Respektera dig själv när du har svåra tider 

Säg att han inte är sann

Du är en ängel och du får mig glad




Hittar säkert mer nostalgi med tiden, men tills dess säger jag bara: ha det gött





Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards