Alla inlägg den 19 november 2014

Av Tobias Bergqvist - 19 november 2014 15:53

Nu börjar det bli akut, ångesten äter upp mig inifrån, jag bara gråter för jag vill härifrån, min kropp är här men inte mitt sinne. Hur ska jag egentligen orka stå ut och göra bra ifrån mig när jag inte är här mentalt? Jag vill inte mer, kan inte mer förrens min själ är fri från mörker, du sköna mö jag kommer till dig om du ber mig. Jag måste visa för dig och för skolan att jag kan klara av det yrke jag valt att utbilda mig inom, depressionen trycker på och vill sänka mig för att jag inte ska få känna känslan av kärlek och att få lyckas, jag springer bara runt och finner ingen väg som leder mig åt rätt håll. Jag känner mig som ett får utan herde. Varför ska allting ta så lång tid, varför kan inte snabbheten och flytet komma till mig, jag vill inte fara rakt in i väggen igen på grund av en stad, det reser jag mig aldrig ifrån en gång till. Men vem har förståelse för en idiot? Jag är ju inte sjuk utan är bara lat. Ett värdigt liv för mig vore att få dö och börja om på en annan plats, ett land saknar sin konung och en drottning sin kung. Mina tankar far runt och runt i olika riktningar och jag försöker få ordning på dem men de är inte enkelt, jag vill bara börja om. Det är inte värdigt att bära på ett tomt skal utan innehåll när man kan få det bättre i en annan stad tillsammans med folk som man håller av, kärlek kan åter lamslå mig den med när jag börjar leva igen. Jag längtar efter att få kyssa en kvinnas läppar, jag längtar efter en famn att få hålla om, jag längtar efter en kvinna att älska och bli älskad av, jag längtar efter att få min egna familj och känna att jag är bra och duger.


Nu ska jag gråta en skvätt till och känna kraften ta slut innan jag sover.


Hejs

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards