Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Var inte feg för framtiden, inte längre världens svarta får

Av Tobias Bergqvist - 17 november 2014 23:44

Allting är så självklart, allting är så vackert när jag tänker på den stakade framtiden som jag hoppas ha framför mig. Jag kommer inte sakna någonting alls härifrån, jag ska tillbaka till jag:et och flyga fram som en fluga om sommaren, idag hade jag en del ångest och var rädd för att misslyckas med allt men som så många gånger förr så tog jag mig till gymmet och tränade bort den. Det bästa är att jag inte tänker på det gamla längre, jag tänker inte på gamla kärlekar eller utanförskapet som jag haft. Jag hoppas på att arbetsgivare vågar släppa in mig 2015, annars så spricker hela min plan och jag ger då upp på riktigt en sista gång, de har ju hållit mig utanför i 10 år så fortsätter dom i moderatanda är det ingen idé att försöka längre. Jag slåss för min rätt i denna tid och kommer vara utbildad så undanflykterna från dem kommer att vara futtiga, jag kommer heller inte tveka att stämma företag som kränker mig, det kommer inte leda någonvart men de märker iaf att jag inte tar skit. Det finns annars andra länder som jag kan fara till och lämna det förlorade landet för, jag har världen som min spelplan i livsspelet och vet aldrig vart resan tar slut. Jag vet bara att det kommer bli bra och att jag kommer hålla mig till cirkeln av liv, över oceaner, över land och över hav. Utan sina mål och drömmar är man ingenting, då finns det inget att sträva efter, inget som man hungrar efter att göra eller något att känna sig nöjd och stolt över, jag har var lite orkeslös den senaste tiden och lite irriterad och det beror på iver och längtan efter att bli klar och få fara iväg, jag samtalade med min nära vän i gbg idag också och som vanligt blev det skratt och planeringsplaner, jag sa att jag inte tänker backa denna gång utan ta mig i mål på riktigt, jag vet att han kommer hjälpa mig få arbete bättre än alla de som arbetar på vuxendagiset, jag skulle även få spela gitarr i hans band och det ska bli startskottet för mig att utvecklas ännu mer i mitt skrivande och även som person, längtar tills jag får se vad bandet går för.




Godnatt

Var inte feg, låt drömmarna inspirera er till framgång och våga satsa för att vinna den ni älskar!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards