Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Jaja!!!

Av Tobias Bergqvist - 13 november 2014 23:44

Man läser då och då hur personer mobbar andra i skolan och på arbetsplatser, det gör mig verkligen förbannad på riktigt för jag hatar mobbare, skulle jag se en mobbare i aktion så skulle det hända grejer alltså, mobbare och politiker ger jag ingenting för. Det är helt sjukt hur Sverige ser ut idag, allting faller ju bara isär mer och mer och det kan man tacka alla politiker för, dom bryr sig bara om sin egen vinning och skiter i folket, dom ställer till med oreda och utanförskap utan att ens tänka tanken på att stå för fascismen som dom bär på. Jag offrar inte ett skit för dom nu och aldrig sedan heller, jag tar hellre en tunna med skit. Mobbare håller jag på samma nivå som svinen i riksdagen och jag hoppas att de som utsetts för mobbing har styrkan att hävda sig, någon hjälp från fega lärare och rektorer kan de tyvärr inte vänta sig, dom har inte kunskapen eller modet att lösa sådana problem. Det som är mest irriterande är ju att det är offren som blir straffade istället för tvärtom, det borde vara rätt att få slå tillbaka även om det är fel och att man sjunker till deras nivå är inte något att bry sig om, de som mobbar förstår inte mycket av empati och medmänsklighet så tror inte på det här med att samtala med dem, jag själv frös mobbarna ute tills de själva slutade med sitt trams, det är ju inte kul för en mobbare om offret inte blir arg eller tar åt sig, då får man sin egna seger över dom och jag tycker att det är bästa metoden egentligen, men den funkar inte för alla. Jag använde nävarna ibland jag med för att markera mitt revir och oftast så såg jag rädslan i mobbarens ögon då han blev nerbrottad av mig. Idag markerar jag mitt missnöje mot mobbing och utanförskap direkt, för jag är inte rädd för att bli bemött med nävar av fega människor som kommer flera stycken mot en ensam person, jag kan ta den smällen. Det är allt för många unga som begår självmord idag på grund av fega kräk som inte har nån kärlek hemma, jag kunde ha varit en av alla i statistiken.



Rasismen mot landet Sverige och dess befolkning och traditioner fortsätter även den allt starkare, snart får/kan man inte göra eller säga något alls utan att bli anklagad för rasism. Det verkar vara en laglig handling att kränka en svensk enligt politikerna. Jag tycker man måste ge människor förutsättningar och möjligheter när de kommer till ett nytt land, annars blir det ökad utanförskap och kriminalitet oavsett etnisk bakgrund. Jag ger inte bort min mobil till någon rånare, jag ger inte bort någonting alls som jag äger för jag anser att de kan köpa själva men gör man det inte så är man kränkande och nervärderande mot rånaren.


Bort med huvud i sanden politiken och ge människor möjligheter att klara sig bra, det är de ända rätta och vi lär oss mycket av varandra bara vi respekterar varandras kulturer och seder och inte tror vi är bättre än andras!!!


Men de händer inte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards