Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Tobias Bergqvist - 14 oktober 2014 14:57

Nu är jag alltså 30 år och det känns inspirerande att både känna och veta att jag kommer ta enorma kliv på karriärstegen inom en snar framtid. Ångesten vill knacka på och komma in och styra som den gjort i 14 år, men nu är det jag som har kontrollen över den och jag tror att allt startade när jag påbörjade min KBT- behandling förra sommaren, där kunde jag tillsammans med min kontakt ringa in alla problem som bakbundit mig så länge, sedan var det bara att börja kavla upp armarna och attackera dem. Det är aldrig enkelt i början men när man har kommit en bit och vinnarskallen vaknar till liv igen så går det, det som märks tydligast är hur mycket enklare det är att ringa till okända personer på en myndighet eller andra ställen, jag menar det plågade mig med ångest och flyktkänsla direkt för bara 1 år sedan. En annan sak som börjar bli bättre är kontaken med andra människor, jag är mer avslappnad och mig själv när jag möter folk på stan eller fester eller om jag skriver på sociala medier till någon nu mera, ibland faller jag så klart in i gamla mönster igen och ser till att vara ensam. Jag trodde aldrig på att mitt liv skulle kunna vända så pass radikalt som det gjort nu och jag vet att jag hade så många olika förslag på hur jag kunde avsluta mitt liv och plågorna med för inte så längesedan, det största styrkeämnet är ända att jag känner mig själv så mycket bättre nu och inte skäms för bmitt namn, ingen kan köra med mig mera heller så kommer aldrig att bli en gratisarbetande slav åt kommun eller företag igen. Jag vet vart jag vill och ska och kommer att kämpa hela vägen fram till mål och bara bli ännu bättre på allt. Jag har så många personer att tacka för att jag fortfarande lever och är på banan som jag ska återgälda genom att lyckas med livet, tacksam för att ni finns och fanns är något jag kommer vara hela livet.

mot nya mål och framgång

må kärlek vaka över er och sprida glädje och lycka.


Kram till er alla

Hörs

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards