Alla inlägg den 5 september 2014

Av Tobias Bergqvist - 5 september 2014 22:39

Jag minns det precis som om det var igår, första gången som jag skrev en text om en tjej i högstadiet som jag då tyckte var så enormt snygg och det skulle vara intressant att finna den igen bara för att vara nostalgiskt och se på vilket sätt jag kunde uttrycka mig då jag var yngre. Musiken och idrotten har faktiskt format mig till den person som jag blev innan depressionen tog över och gjorde mig till något helt annat. Jag minns första gången som jag hörde Gyllene Tider, det var albumet Halmstads pärlor som spelades och jag vart alldeles galet fast i den musiken efter det, jag tyckte det var så häftigt att kunna rimma till någon text som kan handla om precis vad som helst. Det är så enkelt att uttrycka sina känslor genom musik men det svåra är att spela gitarr under tiden..... Jag brukar oftast gå på långa promenader med musik i örat så klart haha och leta efter inspiration till något nytt att skriva för ibland så fastnar även jag i skrivandet och i musiken så kan jag drömma och planera för hur mitt liv skulle kunnat se ut om det inte hade svängt åt fel håll. Jag har en plats i mitt inre, det är en vacker plats som jag vill finna på riktigt eftersom det känns som just den staden kommer att ge mig så mycket glädje och ro och där kommer jag även att finna kärleken och få den familj som jag längtar efter att få. Hela livet så söker man efter de pusselbitar som man saknar för att kunna ge sig själv chansen att verkligen leva. När jag tog en kvällspromenad tidigare så lyste månen så vackert och starkt så jag var bara tvungen att titta upp mot den och inse att demonen som jag bär inom mig just nu leder över mig men fajten kommer att fortsätta bra många år till innan den slutliga vinnaren koras, men det finns en sak som jag verkligen är säker på och det är att jag inte kommer att bli så gammal så jag blir beroende av andra och blir liggande på ett äldreboende helt hjälplös på det sätt som en pensionär i den högre åldern idag oftast får göra, det har jag sagt enda sedan jag var liten så det ska jag faktiskt stå fast vid. 



Jag vill passa på att tack alla de som verkligen bryr sig och inte dömer bok efter omslag i mitt fall, för visst kan vi alla ha det tufft i livet ibland men det är ju då som det är så skönt att någon vill ta emot en när man faller, skulle jag kunna göra så att andra med samma historia som mig mår bra så skulle jag göra det.


Jag vågar idag prata om mitt psykiska funktionshinder för jag bryr mig inte så mycket om vad alla tycker eller säger för jag har respekten med mig hos dom som betyder något och inte styrs av politikerna.


Kram


Hörs 

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards