Alla inlägg under augusti 2014

Av Tobias Bergqvist - 6 augusti 2014 23:38

Ja nu sitter jag här igen och skriver av mig lite för imorgon så ska jag faktiskt åka ner till kungliga huvudstaden för en liten mini semester så här innan skolan börjar igen, det är en kär vän som bjudit ner mig över helgen för lite chill. Det är ungefär vid denna tid på kvällen som ångesten börjar hemsöka mig och min kropp, det är då som jag vill gråta av smärtan som den ger på själen och det är då jag vill ligga tryggt i någons famn och bara känna hur allting kommer bli bra efter ångestens framfart. En tanke som slagit mig en längre tid är den att vi människor är väldigt dåliga på att uttrycka oss eller iaf jag är det, jag menar hur många gånger har man egentligen sagt att man älskar någon och verkligen menat det?. Det är ofta i mitt fall alltid som svårast att få ut dom orden precis när dom är på väg ut ur halsen, jag vill liksom inte känna mig fånig eller mötas av att inte få höra orden tillbaka men jag börjar själv att bli bättre på det, jag lärde mig det efter att mormor och morfar gick bort för jag tror aldrig att jag sa det till dem under den tid som jag hade dom i mitt liv, men dom kände det säkert inom sig för att dom älskade ju mig och alla andra sina barnbarn. Jag drömmer även om att ha ett hem att längta hem till, ett hem där jag välkomnas av kvinnan som varje gång som hon tittar på mig får mitt hjärta ur balans och jag själv svarar med en bukett blommor eller något annat som kan symbolisera kärleken, om det senare även springer omkring små barn som sedan blir tonåringar innan de blir vuxna och flyttar ut så är det en fantastisk bonus. Men det är lång väg till drömmar, det finns många hinder som står i vägen innan man funnit det perfekta livet och det är bara att finna den ände som  som tar än på rätt väg i labyrinten, det är klart att depression inte är attraktivt eller snyggt men det är sådan jag är emellanåt och det många verkar glömma bort är den faktorn att jag faktiskt inte är farlig utan bara lite annorlundare än de som klassas som normalt. Jag vill sprida värme och ljus i någon speciell människas liv i framtiden och älska henne till månen och tillbaka men man måste ju våga för att vinna som det heter.


Jag undrar om det finns någon som vågar älska mig

Jag undrar om det finns någon som kan stå ut med lite ångest och depression



Fridens.


Av Tobias Bergqvist - 6 augusti 2014 18:54

Jag vaknade en tidig morgon

Jag var lika ensam som i går

Jag krökade nog för mycket

Och jag fällde nog en tår

Det måste vara nåt jag skrivit


Jag vill ha dig precis som du är

Jag vill inte ändra på nånting

För jag älskar dig för just den du är


En ensam mås cirkulerar vid stranden

Han verkar leta efter liv som jag

Sanden värmer mig om tårna

Jag måste nog hoppa ner i havet

Och svalka mina känslor


Jag vill ha dig precis som du är

Jag vill inte ändra på nånting

För jag älskar dig för just den du är


Men jag kan nog aldrig få dig

För du älskar livet

Jag söker en mening med mitt

Men du vet vart jag finns

Om du ångrar dig en dag

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards