Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Om jag vetat då, vad jag vet nu!!!

Av Tobias Bergqvist - 29 augusti 2014 00:19

Det värsta är när jag sitter på skolan och ska försöka bidra med kunskap och engagemang, jag längtar ju så mycket efter att få avlida så fokuseringen hänger inte med alls på någonting. Hur säger man till sin mamma och anhöriga att man inte vill leva längre för att man känner att man har gjort sitt och inte vill vandra runt som ett tomt skal utan innehåll?. Min kropp har stängt av och jag känner det så oerhört tydligt för jag har svårt att hålla fasaden utåt, man kan säga att jag är som ett träd utan blad på väldigt brutna grenar och det gör så ont att jag inte kan göra skillnad i någon människas liv eller bli fri från den inre demon som äter upp mig bit för bit varje dag och får mig att agera på ett sätt som ger stark ångest och totalt mörker. Alla bilder av ett lyckligt liv som jag har i mitt huvud gör mig så otroligt ledsen för att jag vet att de aldrig kommer att uppfyllas. Vad är jag utan Göteborg och att få agera musiker, ingenting vill jag påstå. Inget barn kommer att få mig som far och ingen kvinna kommer att få mig som livspartner därför att samhället gör mig svag med stöd av depressionen. Jag drömmer om Landet ingenstans, det är landet där jag kan vara kung och må bra och när jag tittar bort mot horisonten så anar jag en liten glimt av det ljuva livet som finns där, där kan jag följa varje steg du tar och sitta i gräset och le mot dig och njuta av dina andetag, där gör inte känslor ont och pengar är inte ett viktigt krav, ja där är det ingen som är bättre eller finare än någon annan.


För evigt tro, hopp och kärlek till er levande,
mig kan ni alla sakta glömma bort eftersom jag egentligen inte finns eller har funnits!!!!


Kram till dig.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards