Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Jag respekterar min Psykiska Ohälsa!!!

Av Tobias Bergqvist - 19 juli 2014 01:41

Hela denna vecka så har jag hunnit med att tänka både 1 och 2 gånger över hur allting är, över hur jag är och över hur jag vill att det ska vara vid sidan om min Depression. Sanningen att säga så kommer jag att ha den med mig genom hela livet och det har jag accepterat, jag har beslutat mig för att hålla mig borta helt från alkoholen på grund av en massa orsaker men den största är att den är farlig för mig då jag blir en helt annan människa med djävulsdrycken i mitt blod, ja det är då som tankarna och kraften till självmord blir som starkast och sedan får jag en sån kraftig ångest dagen efter i kroppen att jag tror att den spricker, det orkar jag helt enkelt inte med mer. Jag har redan tappat mycket saker som betydde något för mig när jag stoppade huvudet i sanden och fortsatte att dricka när jag mådde dåligt, istället för att verkligen prata om det och finna stöd och tröst hos en levande varelse som bryr sig om mig och ger något tillbaka. För att förstå mig så måste man förstå sig på allt de som en depression gör med ens sinne, annars blir det svårt att göra det och sedan vet ju alla hur det slutar MEN kan man acceptera den på samma sätt som jag själv utan att dömma så blir det bra med tiden. Jag får ångest bara av att säga hej till någon som jag känner och det har jag alltid fått men för att träna på att bli bättre på att våga ta kontakt med folk så måste och vill jag göra det nykter för att kunna stå för vad jag tycker utan att få ångest. Det skönaste är att jag har slutat att ljuga för mig själv och insett vad det är som jag behöver i mitt liv, kanske försvinner det en del personer från min kompislista efter detta beslut men det visar ju samtidigt att det bara är drickpolare och inget annat, kompisar kan hitta på saker utan att måsta ta till alkohol för att ses ändå enligt mig och personer tar ju bort mig från FB utan att säga något om varför ändå, även fast jag vet vad de beror på själv. Ska jag komma någonstans med mitt snart 30-åriga liv så måste jag helt enkelt följa mitt hjärta och lyssna på vad kroppen vill, jag har aldrig gillat idèn med att dricka sig berusad och tappa kontrollen över vad man säger och gör från början. Jag vet också att jag skriver mycket skit som status på folksjukdoms sidan Facebook och att folk kan bli lack på mig, det kan jag ta om man törs säga det men varför jag skriver sakerna är för att få ut det ur huvudet därför att annars blir det för mycket tankar, känslor och intryck som ligger och gnager på, det märks också hur jag mår vid just dom tillfällerna med och ska väl passa på att be om ursäkt för att jag skriver på ett annat sätt än vad det ni som mår bra i själen gör. Visst har alkoholen hjälpt mig att må bra för stunden många gånger, det ska jag inte ta ifrån den men det är inte rätt väg att gå helt enkelt och jag finns kvar som vän för alla som vill fortsätta att vara det men kan man inte respektera mig för den jag är så kan jag inte respektera tillbaka även fast jag vill...... Man rår inte för att man blir sjuk i själen men utstött kan man bli om man har otur.



Den dagen kärleken är redo för mig och min sjukdom så blir jag nog lycklig men till dess så får jag kämpa på framåt och hitta mer verktyg som gör vardagen lättare att hantera. Drömmen om att slippa vara förkastad och förnekad går vidare!!!!



Har man varit nobbad så många år som jag så är det inte konstigt att det blir fel mer än rätt vid kontakt tjejer.



Fridens



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards