Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Tobias Bergqvist - 9 juni 2014 18:07

Jag ser mig själv i skyltfönstret, tänker tillbaks på den tid som gått

arbetslöshet och depression, det vart mitt liv när jag blev stor


jag kunde inte stå emot, samhällets krav, jag blev en slav, dömd att jobba utan lön

alla löften och alla svek, jag tog till flaskan, som blev min vän, för då släppte ångesten


jag åker runt i ett system, ingen verkar bry sig om det, jag hamnar alltid på ruta 1

har inte dom bästa betygen, ingen fin utbildning, men är jag en sämre man för det?


jag vandrar på gator fulla med skräp, ser ett fyllo ramla omkulll, hur kunde det bli så här?

för alla bör väl få en chans, att visa vad man kan, och sen få en egen lön



  

Det var du och jag, när sommaren var ung

det var du och jag, våra hjärtan stod i brand

det var du och jag, som fick kärleken att blomma


la la la la la la laaa la la la la la la laaa




Ingen av er vill ta i mig, ni ser mig som en galen man

ni tycker jag ska spärras in, och aldrig släppas ut


allt fick mig att känna mig ful, jag hatade mig själv

ni ignorerar alla mina försök, till att bli eran vän


men jag har rest mig upp igen, funnit mig själv, och hittat hem

vem var ni att döma och se ner på mig, för jag om någon borde ju veta


hur det är i rännstenen, utan kontakter, och utanför samhället

nu går jag med en rak rygg, huvudet högt, och börjar om mitt liv igen




Det var du och jag, när sommaren var kvar

det var du och jag, våra hjärtan stod i brand

det var du och jag, som fick kärleken att blomma


la la la la la la laaa la la la la la la laaa




Det har präglat mitt liv, men nu är det dags att vända blad

våran saga är slut nu, jag ser stadens vackraste flicka igen


Hon vinkar hej då, där på den slitna perrongen åhh åh

men hon vet inte vart jag ska, hon tror att jag kommer åter en dag


kärlek är inte längre min sak, i staden dom kallar för min barndomsstad

jag har förkastat att jag ens fanns där åh åh åhh


Av Tobias Bergqvist - 9 juni 2014 18:02

Jag ser mig själv i skyltfönstret, tänker tillbaks på den tid som gått

arbetslöshet och depression, det vart mitt liv när jag blev stor


jag kunde inte stå emot, samhällets krav, jag blev en slav, dömd att jobba utan lön

alla löften och alla svek, jag tog till flaskan, som blev min vän, för då släppte ångesten


jag åker runt i ett system, ingen verkar bry sig om det, jag hamnar alltid på ruta 1

har inte dom bästa betygen, ingen fin utbildning, men är jag en sämre man för det?


jag vandrar på gator fulla med skräp, ser ett fyllo ramla omkulll, hur kunde det bli så här?

för alla bör väl få en chans, att visa vad man kan, och sen få en egen lön



  

Det var du och jag, när sommaren var ung

det var du och jag, våra hjärtan stod i brand

det var du och jag, som fick kärleken att blomma


la la la la la la laaa la la la la la la laaa




Ingen av er vill ta i mig, ni ser mig som en galen man

ni tycker jag ska spärras in, och aldrig släppas ut


allt fick mig att känna mig ful, jag hatade mig själv

ni ignorerar alla mina försök, till att bli eran vän


men jag har rest mig upp igen, funnit mig själv, och hittat hem

vem var ni att döma och se ner på mig, för jag om någon borde ju veta


hur det är i rännstenen, utan kontakter, och utanför samhället

nu går jag med en rak rygg, huvudet högt, och börjar om mitt liv igen




Det var du och jag, när sommaren var kvar

det var du och jag, våra hjärtan stod i brand

det var du och jag, som fick kärleken att blomma


la la la la la la laaa la la la la la la laaa





Det har präglat mitt liv, men nu är det dags att vända blad

våran saga är slut nu, jag ser stadens vackraste flicka igen


Hon vinkar hej då, där på den slitna perrongen åhh åh

men hon vet inte vart jag ska, hon tror att jag kommer åter en dag


kärlek är inte längre min sak, i staden dom kallar för min barndomsstad

jag har förkastat att jag ens fanns där åh åh åhh


Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards