Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Tobias Bergqvist - 2 juni 2014 22:15

Ja här sitter jag i början på sommaren, dagen har varit varm och skön att vistas ute i med blå himmel och stark sol men jag känner mig ändå inte särskilt glad om sanningen ska fram. Jag orkar ingenting, jag vill inte så särskilt mycket heller och känner bara en ren frustration över att min kropp inte orkar springa och att hjärnan inte kan klara av att göra enkla saker utan att krångla till allting, när jag satt på mitt samtal idag så kom jag skrämmande nog fram till att det var mycket längesedan som jag ens var ett uns av en glad människa, jag vill kunna arbeta och fungera som folk förväntar sig av mig men det är en väldigt lång och brant backe utan räcke som jag måste ta mig över. En sak som blir väldigt tydlig för varje gång är ju den att ju längre bort jag är från sundsvall, desto lättare har jag för att andas och känna att inte mina axlar tyngs ner för här har jag alltid kommit in snett i livet, både vad gäller vänner och kvinnor samt arbete. Det är inte fullt så enkelt att sitta och köra en bil för mig eftersom jag kan få idèn att köra den av vägen med full fart i syfte att få min själsliga smärta att försvinna som ett exempel på det lilla helvete som jag tampas med varje vaken dag på dygnet. Men jag klagar inte annat än på mig själv och kör på i min ensamhet mot någonting som jag inte vet vart det ens slutar men en sak vet jag iallafall och det är att jag behöver lägga fokus på det som ger mig mest glädje och energi just nu och lämna det andra tills sedan, för fungerar man inte själsligt så är det svårt att ge ett yrke en chans eftersom man inte är på samma spelplan som de fungerande människorna på ett arbete, ett förhållande kan gå om man är ärlig från början och inte ser depression som ett hinder och verkligen vill av kärlek, ett umgänge med vänner kan också gå om man som jag bara kan sluta att tänka så mycket på hur jag ska vara.


Jag ska passa på att be om ursäkt för alla fel som jag gjort, lite tar jag på mig själv men mycket av alla fel som görs av mig får sjukdomen ta på sig.


Fridens till er alla


Vi hörs och syns säkert!!!

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards