Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Allt jag tar mig för blir fel!!!!

Av Tobias Bergqvist - 17 november 2013 20:49

Ja det är inte lätt att leva i samhället idag om man har detta psykiska handikapp som jag bär på därför att det finns för liten förståelse och acceptans på först och främst arbetsplatser men också i privatlivet. Jag är en trasig människa som ständigt letar efter den rätta vägen mot att bli hel på alla de punkter som inte alls fungerar. Jag känner att jag blir mer och mer sjuk här på denna plats på jorden och det får till följd att jag blir mindre fokuserad på det som vardagen har att ge eftersom jag bara tänker på att börja om på en annan plats, en region så långt bort från norr som möjligt. Min hjärna fungerar inte heller som den ska för att jag är så seg i varje tanke och får en känsla av att jag absolut inte klarar av någonting annat än styrketräna, det är inte roligt att vakna upp varje morgon med samma sorgsenhet som dagen innan och verkligen få känna på det hårda livet som deprimerad. Jag är som en öppen bok för den som vill höra hur tankarna far runt runt och sätter käppar i hjulen för mig hela tiden, det som gör mig mest rädd för stunden är känslan av hur ointressant allt verkligen börja bli i Sundsvall, för det ger väl antagligen en syn om att jag skiter i allt och alla här och det är inte riktigt sant. Jag är frustrerad och oftast ur balans och innesluten därför att jag är trött på att folk ändrar skepnad så fort de nystas upp att jag är deppig, anses ju vara ett psykfall då för att de är den synen som finns i Sverige än idag att psykisk ohälsa är något fult och skamligt. Det är ju egentligen dags att kavla upp armarna och visa sig från sin bästa sida men inte här, inte nu för jag har inte kraften eller viljan förrens jag har fått flytta iväg!!!!



Depression är inget skamligt, bara svårt att förklara.


Världen blir kanske roligare med tiden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards