Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Det är magiskt men tragiskt!!

Av Tobias Bergqvist - 29 juli 2013 19:52

Ja så har jag haft en jobbig Söndag och Måndag med den sedvanliga ångesten och den sociala fobin som kröp fram och fick mig ur balans för en stund, ja jag vet att det är en gamal vana men det är alltid lika skrämmande när det kommer. Det jobbigaste då är känslan av att livet är över på det sätt att jag aldrig kommer någon vart, personer i min egen ålder skaffar kille/tjej, barn och arbete och har det iaf till ytan väldigt bra medans jag bara famlar runt i en återvändsgränd och ett utanförskap som gör ont, jag blir inte yngre med åren så för varje dag som går så minskar chansen att hitta en hjärtevän att bli gammal med och det gör mig rädd. Sedan så vet jag ju att trivs jag inte på en plats så trivs jag inte med livet eller mig själv heller. Ibland kan jag få en sådan vansinnig panik av att prata, umgås med personer jag känner väl eller bara lite och jag tycker det är så jobbigt för de är sådana tillfällen som vill få mig att börja gråta, en annan sak som får mig att känna frustration är den att jag aldrig tar för mig och visar att jag finns, jag vill så mycket men vågar inte ta kliven över tröskeln av rädsla för att misslyckas och för att det känns farligt att lämna tryggheten av att inte vara någon till besvär, nu känns det som att jag faller utan att ta mark och att inte mycket spelar så stor roll längre, ja det är svårt att förklara men hela jag är ju en gåta. Det finns platser som jag vill besöka och upptäcka men har slutat att tro på att det kommer ske, jag vet inte så mycket alls numera annat än att jag älskar staden Göteborg och längtar dit så jag nästan spricker men Malmö kan även funka att slå sig till ro i. Det är jobbigt att känna att man inget gör för någon annan.



Jag har verkligen vackra ögon och är så tacksam för att jag har människor som stöttar mig om och om igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards