Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Vart fan är jag på väg!!

Av Tobias Bergqvist - 21 juli 2013 20:18

Idag är en sådan här dag då jag inte får ordning på tankar, mål, känslor överhuvudtaget. Det känns så skrämmande att tappa kontrollen över sitt liv, sitt mående för det tär på kroppen. Jag känner mig mer och mer ensam utanför arbetsplatsen som jag är på och jag vet inte hur jag ska göra för att ändra på det, jag har inte orken eller viljan för jag vill bara så långt bort från denna plats, denna helvetes stad. Jag drömmer om ett helt annorlunda liv och annorlunda platser men min tro på att verkligen komma härifrån börjar tyna bort, jag känner mig smått egoistisk med då jag inte har tid för någon annan än mig själv för tillfället om det inte är någon utanför staden eller där jag kan känna den lilla glädjen som finns. Det är så svårt att vara en bra vän när man inte trivs på samma sätt som de gör, frustrationen kokar inom mig många gånger då inte många verkligen förstår att staden fräter sönder mig, jag har mig själv att skylla att jag sitter fast här men det misstaget och dumheten har jag tagit lärdom av och kommer jag inte härifrån så kommer jag nog aldrig att kunna förlåta mig själv för det. Är det så fel att vilja känna sig älskad av en kvinna? Är det så fel att hata en stad som inte gjort annat än skada?. Jag har märkt att jag dras till de som kan/vill förstå mig i mitt sätt att vara och tänka för där får jag andrum och blir accepterad och blir inte tagen för att vara negativ och tråkig, alla kan inte Älska Sundsvall men man ska inte behöva ta att man är fjantig om man inte gör det. Den största risken med att jag blir fast här förutom ovanstående är som jag sagt till min KBT-psykolog att jag kan komma att hamna i alkoholmissbruk som sakta tar mig bort från den lilla sociala kontakt jag har kvar för att jag inte orkar bry mig om livet längre då. Många vill säkert se mitt förfall komma så de kan säga " vad var det jag sa" och skåla och jubla i triumf över segern mot någon de inte gillar. MIn utstålning, charm, vilja, glädje kommer aldrig att komma till sin rätt här för att jag inte vill det och ingen kvinna i Sundsvall är värd mig, för att jag är värd bättre och går efter den inställningen att dög jag inte förr så duger jag inte nu. Man kan ljuga för andra men inte för sig själv. Tror jag ska skrika och gråta ut min frustration nu snart så jag kan ta nya tag denna vecka.

 

En dröm som etsar sig fast i skallen och gör mig ledsen och frustrerad är den om att jag bor i ett hus/lägenhet med fru och barn och ett arbete jag trivs med eftersom det känns så långt borta och tron på det börjar dala för en sån som jag får inte många chanser och 1 är redan förbrukad sedan länge.

 

Jag vet vilka som jag vill ha bättre kontakt med och ha i mitt liv men är så jävla feg att säga det av rädsla för att inte duga eller räcka till.

 

Känns som jag faller utan att ramla, känns som jag står i mörker utan botten!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards