Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Tobias Bergqvist - 11 maj 2013 21:08

Här sitter jag nu i denna stund och försöker att placera tankar och känslor i rätt fack men det är inte alls så enkelt som man kan tro, har tittat på Sverige idag och vart inte imponerad av spelet idag heller så ger Sverige kvartsfinal sedan så är VM över för denna gång. Tråkigt att det inte går att få till ett fungerande spel framförallt i powerplay för det måste man ju få att fungera om man ska gå långt i en VM-turnering eller i ett vanlig seriespel, målskyttet är också en faktor som måste stämma. Men det som är mest konstigt är att jag inte har samma känsla för VM som jag haft tidigare, missar jag någon match så känns det inte tungt eller konstigt och när jag väl ser så har jag inte den inlevelsen jag brukar ha. En sak som jag bestämt att inte tänka för mycket på är kärlek därför att kärlek är något man måste vänta in och inte söka allt för hårt efter, det blir lätt en låsning då men kan stolt erkänna att jag nu har vissa mål i sikte. Att jag lever med depression och ångest är något jag som sagt har accepterat för att det går att leva med det bara man har rätt verktyg och är med personer som kan/vill acceptera och inte ifrågasätta för mycket, att kärlekslivet varit ett hån här kan jag inte rå för men kan heller inte svara på varför jag aldrig dugit annat än att jag inte är som alla andra. SÅ DET är som sagt dags att hitta de sista pusselbitarna i livet nu och bilda egen familj så till hösten börjar jag min slutliga utbildning på 1½ år och drar sedan från tråk staden Sundsvall för gott, vart jag landar får framtiden utvisa men jag har en vag känsla av att jag kommer bli lycklig och få det bra även om det skulle bli som singel :). 


Lyssna till ditt hjärta vad det än gäller


Är less på falska människor som inte törs säga vad de tycker!!!
Cowards standing small, stand up for your beliefs, respect yourself in hard times!!!

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards