Alla inlägg den 28 april 2013

Av Tobias Bergqvist - 28 april 2013 14:28

Ja i snart 9 år har jag varit slav åt kommunen eftersom jag inte har någon utbildning och det har kommun och arbetsgivare utnyttjat till fullo, förståeligt men helt fel så nu sätter jag ner foten genom att utbilda mig till hösten för att få min efterlängtade utbildning. Fick ett löfte om en 1-årig tjänst på ett äldreboende av kommunen men de drar ut på det hela tiden så jag får arbeta gratis så länge som det bara går men får dom fingrarna ur arslet framöver så ska jag ändå tacka nej eftersom jag ska gå min undersköterskeutbildning förhoppningsvis (om det inte skiter sig där med) för att jag kommer ju iallafall att behöva utbilda mig efter det och vill inte vara fast här i flera år till heller för den delen. Ett löfte från kommun och politiker är värt lika mycket som en 50-öring, mitt förtroende för kommun, arbetsförmedlingen och samhället i övrigt är väldigt lågt. Ska bli mig ett sant nöje när jag är klar med allt och packar min väska för att börja om, ja arbeta och leva livet långt bort ifrån staden grundad av satan själv och att kunna få göra örat till de inkompetenta kommunarbetarna. Min belöning för allt hårt jobb med mig själv och kampen för ett bättre liv kommer efter det. Tycker synd om andra som har det på samma sätt som jag men utbildar man sig bara och får bukt med sin depression och ångest så blir livet inte så tråkigt samt att myndigheter inte kan utnyttja dig. Det är konstigt med tycker jag att depression inte klassas som en sjukdom då missbruk klassas som det, det är ju inte så att jag själv valt att få detta psykiska lidande och jag är heller inte rädd att tala om för mina närmaste att jag har dåliga dagar med låg självkänsla, självmordstankar och kraftig ångest.


Vågar inte drömma om ett liv som sambo och förälder ännu men blir det så blir det med tiden.


Jag ska framåt mot utbildning, arbete och flytt som första steg


Ha det så bra alla människor där ute och sluta aldrig kämpa på även när det är motigt och tungt


Ta framförallt inte skit av kommuner och myndigheter


Allt jag lärt mig i livet har jag lärt mig av Harry :)

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards