Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Jag vet att de är svårt att förstå mina ord, tankar och känslor rätt ibland!!!

Av Tobias Bergqvist - 22 april 2013 16:42

Ja här sitter jag mitt i livet och kan bara konstatera att jag har kastat bort 15 år av mitt liv på grund av den dåliga hjälpen jag fick som ung med min depression/socialafobi, det kan så klart ge mig skuldkänslor och en viss bit av bitterhet tillsammans med en så stark ångest att hjärtat ibland känns som det brister och går av. Jag förstår i ärlighetensnamn alla de vänner och andra människor som valt att helt lämna mig utanför sitt egna liv eftersom jag som sagt är som jag är och mår som jag mår i tid o otid, det som blir fel är mitt sätt att uttrycka mig. Mina försök att vara godhjärtat blir lika ofta fel som rätt då jag i tanken gör rätt men formar orden på ett sätt som kan få mig att verka för på eller ointresserad eller kanske också egotrippad, ja det blir som en enda röra helt enkelt. Att säga till någon att jag tycker om denne kan lika mycket ge mig ångest som det kan ge mig glädjen över att ha sagt det och ibland uttrycks det väldigt klumpigt bara som ett exempel. En styrka är att kunna erkänna sina misstag och brister så man kan göra en förändring till det positiva. En annan sak som jag funderar över är att vänner sällan eller aldrig vill komma och besöka mig utan jag får oftast komma dit eller så ses vi inte alls i princip och det sätter ju mina känslor lite ur balans eftersom jag då kan tycka att jag blir dissad på grund av att jag kanske är tråkig eller just bara för annorlunda, då blir ju mina uttryck som sagt helt annat än vad tanken menar med ett högt ångestpåslag som följd.


Jag kommer att lämna Sundsvall helst nu men kan även tänka mig att stanna kvar och utbilda mig här för att sedan röra mig vidare om det går och inte tar allt för många år. Tankarna far nu så ska sätta mig ner och fundera på allt detta nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards