Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Tobias Bergqvist - 17 februari 2013 13:24

Ja jag vet att jag är annorlunda och att min blyghet som barn blommade ut till socialfobi och senare depression, vilket gjort att jag inte låtit mig själv ta plats i samhället utan bara ställt mig själv i skuggan och sett på, jag har inte alla gånger varit vettig eller resonlig utan supit mig full bara för att känna mig bedövad från de mörka tankarna som tynger. Jag är inte lika dålig nu som jag varit men allt tar tid att reparera. Jag har inte tur i spel, inte med tekniska prylar eller kärlek längre heller och det har i ärlighetens namn gjort mig lite ledsen den senaste tiden, tjejer gör som alltid numera och dömer mig efter utsidan istället för att se insidan (som inte är helt perfekt den heller) men den kan jag ju iallafall ändra på, nä jag har svårt att tro på att det finns någon tjej som kan älska mig för den jag är och inte bara se problem med min depression som jag har bättre kontroll på nu, jag vågar inte släppa in någon allt för nära på grund av rädslan för att bli sårad och lämnad helt enkelt. Tar jag själv kontakt så blir jag dissad med tystnad så har lagt ner det med men det är inte så illa att vara singel heller egentligen för då kan man göra det man vill mera fritt fast vardagen hade så klart varit lite roligare med någon att dela den med. Imorgon ska jag börja jobba igen och det känns så skönt, visserligen så är första månaden en praktik men funkar det bra under den så blir jag anställd och får riktig lön, det tråkiga är att det bara blir på 1 år men det positiva är att jag får in en fot och kan lägga undan pengar och erfarenhet inför en ev flytt från landet senare, ja jag ska göra något vettigt av mitt liv och inte sitta fast i Sundsvall.


Kanske man ska söka kärleken utanför Sveriges gränser?

Ta hand om varandra och visa kärlek till er omgivning!!!

Livet hånar mig till vansinne snart

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards