Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Längtar tillbaka till Göteborg så det gör ont i själen!!

Av Tobias Bergqvist - 13 januari 2013 19:11

Så nu får jag jobba hårdare för att komma ner dit igen, så jag får känna mig hemma. Trodde aldrig att kärleken till en stad kunde vara så stark som denna är. Jag hatar att vara fast här och kan lika gärna dö eftersom kan jag inte komma tillbaka "hem" till Götet så är livet inte värt att leva ens. Varför får jag inget napp på alla de jobb som jag söker för? Jag har inte dom finaste utbildningarna men får jag lära mig ett yrke praktiskt så är jag lika bra som de utbildade, det kan jag garantera. Värst är frustrationen över hela alltihopa och sorgen över att min dröm kanske inte slår in på grund av mig själv och hur skämt samhället fungerar nu. Men tycker politikerna och samhället att det är bättre att jag ingår i självmordsstatistiken eller mår så dåligt att jag knappt går utanför dörren där jag är nu och inget tillför så har jag en uppförsbacke som är enorm MEN det går absolut att ta sig upp för den fast ensam går det sakta tyvärr.




Här i denna hemska stad så låtsas jag att jag lever men känner mig död.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Bergqvist - Måndag 11 mars 17:15

Jag har sedan slutet av tonårstiden burit på en inre stress på grund av hur samhället är format och att det ska gå i ett rejält tempo med allting och det passar egentligen inte in med tanke på hur jag är som person. Jag har ju en form av Autism som f...

Av Tobias Bergqvist - Lördag 9 mars 10:55

Jag står på klippan, jag känner vinden i håret och jag tittar ner på havet, ett kliv och sedan är det över. Ett kliv sedan får jag frid och lycka. Det är så otroligt jobbigt att leva i ett samhälle med högt tempo och fokus på att tjäna pengar för att...

Av Tobias Bergqvist - Onsdag 21 feb 11:05

När jag vaknade morse så föll snön utanför fönstret igen, jag är less på vinter och snö och kommer flytta till varmare breddgrader i framtiden. Att bo i Sverige som styrs av inkompetenta politiker är inte så stimulerande för mig, allt dom gör blir sk...

Av Tobias Bergqvist - 29 november 2023 19:56

Jag tänker ofta på vad som händer på andra sidan lyser alltid solen där, är det alltid ljust och varmt och träffar man dom, dom som fick gå vidare dom som man höll så kär   Jag vinkar upp mot stjärnorna ser ni att det är jag? känner n...

Av Tobias Bergqvist - 6 november 2023 11:53

Jag vaknade upp idag och insåg att Sverige och världen inte är som den borde vara, de mörka krafter som länge varit dolda börjar mer och mer ta över och vill få oss att känna rädsla bara genom att kliva utanför dörren, det känns inte som att vi männi...

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards