Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Tobias Bergqvist - 1 januari 2013 13:16

I alla val som man gör så ska man helst lyssna till sitt hjärtas inre röst och verkligen lyssna på vad det säger än, vad det än gäller. Jag själv har tidigare i livet mest lurat mig själv och gjort fel val med sorg som följd men ändå så sitter jag här nu mer bestämd över vad som ska ske i mitt liv och vad jag vill göra av det eftersom jag lyssnade på mitt hjärta denna gång. Jag vet att det är i Göteborg som jag ska leva eller i någon annan stad och även fast ångesten ibland är så stark att det känns som den sliter sönder min kropp så vet jag att det blir bra igen efter den hårda stunden. Nu är det ett nytt år och det ska bli ett bra år för mig och förhoppningsvis även för er alla där ute, för vi kan alla känna hopplöshet och mörker men det är då man ska vara stark och se ljuset i tunneln och sakta ta sig fram dit. Lever man i ett förhållande som inte är bra för en själv så ska man hellre just lyssna till sitt hjärta och bryta upp och gå än att stanna kvar om det är det som känns rätt, har man ett arbete som ger klumpar i magen ska man om det inte blir bättre se efter vad man har för andra alternativ eller om man har vänner som inte är bra så ska man bryta och hitta nya. Man måste lära av sina misstag och det har jag gjort många som sagt. En romantisk komedi får mig oftast att gråta eftersom det är så fint och slutar så lyckligt och ibland känner jag igen mig själv i dem med skillnaden att mina inte brukar sluta lyckligt utan snarare sorgsna och inte färdiga, en sådan händelse får ens hjärta att gå i tusen bitar och man funderar på varför man inte var mer öppen och försökte få det lyckliga slutet.


Gott nytt år på er!!

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards