Alla inlägg den 24 december 2012

Av Tobias Bergqvist - 24 december 2012 17:57

Nu sitter jag i min stilhet efter att ha varit hos mormor och min bror och ätit och umgåtts som jag fick i uppgift av min samtalskontakt att börja göra eftersom jag lider av socialfobi. Samtidigt sitter jag och hoppas att alla barn därute i världen har haft en fröjdefull jul med mycket kärlek och glädje istället för våld, gräl och alkohol, för julen är barnens högtid. Som vuxen får man inte sabotera sina barns julfirande utan har man problem så får man bita ihop och ta det efter julen. Sitter också och funderar på vad min pappa gör, om han sitter ensam eller har någon att umgås med i juletid, han är ju som han är men inte ens han förtjänar att vara ensam på jul. Jag gick snyggt klädd idag för första gången riktigt och skämdes faktiskt inte för det utan tyckte snarare att jag var rätt snygg, nu blir jag ju inte så bra på kort men ser man mig öga mot öga så ser ni andra det också hoppas jag, känner hur förändrad jag börjar bli. Jag har länge trott att jag är en ond människa utan vare sig känslor och hjärta men det stämmer inte för jag är snäll, omtänksam, ödmjuk bl.a men är inte guds bästa barn bara för det heller. Har lärt mig en viktig sak att man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan och det stämmer för jag har inte alltid älskat mig själv.



Vem jag är: jag är underbara Tobias på väg mot något nytt, och det är sant :)


Ha det bäst och ta hand om varandra mår ni piss så vet ni vart jag finns om ni behöver någon som lyssnar men vet att jag inte kan hjälpa alla men jag gör gärna ett försök

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej Tobias heter jag, är 30 år och jag bloggar om livet som deprimerad och lite annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards